Fäärdigrensad

Veckan har passerat, imorgon är jag färdig med Detoxen men kommer i stort sätt fortsätta som vanligt, bara lägga till mer protein i form av äggen som ligger & väntar i kylskåpet.

Veckan som kommer är verkligen händelserik, kommer inte bli så mycket tid över.

Måndag: Butiken 08-15, Spinningpass på Electrolux 17-18, Produktinformation om kosttillskott 19-?
Tisdag:   Massage 09-15, Spinning på Rikspolisstyrelsen 16-17
Onsdag:  Massage 11.30-16
Torsdag: Spinning/Core & massage i SEB 12-18... Sandy kommer & bor hos mig=)
Fredag:   Butiken 8-15
HELG :)

Sammansfattning av Detox veckan:
Jag tycker de är så fascinerande att jag klarar mig på den begränsade kosten, den näringstäta maten gör att jag inte behöver några stora mängder och istället för nedbrytning av svårsmälta livsmedel går energin till mig & min hjärna.
Jag upplever mig som mer klartänkt & bättre minne. Känner mig slank eftersom jag slipper en uppblåst mage, vilken vissa kan få ändå eftersom frukt är lite gasbildande.
Sötsuget har avtagit vilket jag ser som ett stort plus.


Så vad är den stora skillnaden på min vanliga kosthållning ... JO jag har uteslutit följande:
-Laktos (mjölk, keso, kesella, yoghurt, grädde)
-Gluten (pasta, bröd mm)
-Animalier (kött,fisk, skaldjur,ägg, ost, smör) undantag ekologisk fetaost på getmjölk
-Salt, socker

Alltså finns de bara frukt, grösaker, bär, nötter, bovete, soja kvar..

Ser väl inte så tråkigt ut??

Soppa på avokado, ärtor, ingefära, lime.. bara mixa med vatten. Jag som gillar stark mat har kryddat med cayennepeppar och toppat med sabal oelek. Då ska man komma ihåg att sistnämnda innehåller syra & konserveringsmedel, salt & ibland socker.. jag är inte jättestrikt med detoxen eftersom de är min första och dessutom har jag inte heller något tillskott med renande egenskaper.

Egentligen kan jag tycka att det endast är en förberedelse inför en striktare detox. Jag är supernöjd med min vecka och kunde aldrig tro att jag skulle orka med att hålla mina gruppträningspass med full energi. Nu är jag taggad till att forstätta med detta & kanske har jag hittat en kosthållningen som kan bli min nya livsstil.

 

Intressant att ju mer jag utesluter ut kosten ju bätte mår jag. Har länge inbillat mig att jag behöver mycket protein i form av keso, ägg mm men inser nu att många av dessa livsmedel är inte så naturliga som jag önskade.

Min soppa i repris.. den blev så vacker, god, mättande & näringrik=) Me <3 Detox

Jag kommer fortsätta blogga om Detox och allt vad det innebär, recept, effekter, tillskott osv.. Ska få hjälp att fixa en bättre design framöver och göra det till en riktig hälsoblogg.

Nu ska jag krypa ned i sängen.. för sömn är verkligen in viktig ingrediens i hälsa.

PUSS

 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Spännande och va roligt att det gick så bra :)



2011-10-24 @ 05:17:00
Postat av: Emma P

Hej.



Hur går det med bloggande???



Kram

2012-03-21 @ 11:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0