SMYGSTART med kvällsfilosofen!

Detta är en kväll när jag inte vill lägga mig, dagen ska inte ta slut riiktigt än! Jag vill fylla den med mer tankar, händelser och kanske några meningar.
 
Höstdagjämningen har passerat, jag välkomnar en årstid som jag glömmer hur vacker den är. Varje år blir jag lika överraskad och påmind om hur fint det är, hur frisk luften är, hur allt känns så lugnt.
 
Jag ser fram emot denna årstid av mörka kvällar, vinterjackor som plockas fram ur garderoben en sprakande brasa & mysigt sällskap. Om jag väljer att se hösten från sin bästa sida så kommer jag även att uppleva den lika fin & vacker som varje år.
 
Nog om detta hösttrams, Jag har nyss insett att jag är en filosof! Vad det nu är.
Jag har så mycket tankar och funderinger men inga som betynger mig. (eller ska man skriva "känns betungande"?)
 
Ofta ifrågesätter jag, funderar och tänker fram och tillbaks. Mest För att ta reda på vad jag anser är rätt och fel. Men att kritisera och argumentera utan medhåll kan tyckas omysigt för motparten och samtalen rinner oftast ut av missnöjd miner och en smula irritation.
 
Varför prata om något och bara hålla med? Bekräfta varandra med medhåll och hur mycket som stämmer. Älta händelser & situationer som att det bara fanns ett "rätt svar"
Det finns ju inget rätt & inget fel.. såå härligt!! =)
Alla är vi olika, alla tycker vi olika men sååå svårt att acceptera det.
 
Nu sitter du där och har redan värderat. och du vet mycket väl vad du tycker om sånna här texter. Varför skriver hon så här?? varför berättar hon inte om sin vardag?, sitt liv?
 
Jo det här är mycket av vad som finns i mitt huvud, mitt liv, mina tankar. Jag gillar helt enkelt att filosofera och ser mig som en filosof!
Men även en kvinna, en syster, en vän, massör, kassör, kattägare, dalkulla, viltköttätande kungsholmsbo & glad människa.
 
Nu drar tiden iväg och jag ska sova. Sen kan jag fundera på om tiden verkligen finns!? ;)
Vad tror du?
 
GOD NATT!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0